Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Saturday, July 3

Kekalahan Bendera Hijau Kuning Dirai Meriah...

Pungguk: Weh cik War jom kite meronggeng?
Kelawar: Ko ni bia betul cik Guk?
Pungguk: Aik x kan la nak tipu lak.
Kelawar: Aku ok je cik Guk, ko ajak la abg beruang ngan kak kucing skali
sepantas kilat si burung pungguk terbang ke rumah abg beruang ngan kak kucing.
Pungguk: Cik beru, abg war ajak meronggeng?
Beruang: haa ko boleh ke keluar nie dik guk?
Pungguk: Aku kan burung pungguk memang la boleh kuar malam, nak2 si abg kelawar 2. lg la memang da hobi die. ko bgtau kak kucing ehsuh siap2.

Abg beruang a.k.a bodyguad with Penulis


Begitulah serba sedikit perbualan penulis dengan adik penulis yang nak kuar pi tgk kekalahan bendera hijau itu. tepat jam sepuluh lebih(boleh ke kata tepat haha) penulis pon bergerak la kua dari tempat penginapan penulis menaiki tenggiling bapak penulis dan membawa sorang bodyguard(ye la badan besa mcm bonser) beserta adik penulis dan kakak bodyguard td bergerak ke dataran Ledang yang kira2 dlm 15km dari umah penulis.

kakak bodyguard ngan burung pungguk


Apa yang membuat jiwa penulis agak terbakar adalah kerana kakak bodyguard(yang bawak moto dan penunggangnya adik penulis) bawak tenggiling mereke slow sgt. Siap penulis boleh menongkat dagu la mase bw tenggiling penulis. Da la risau xde kelulusan dari pihak keselamatan sbb penulis mana ada sijil sah menunggang tenggiling ni. haha kata mat tenggiling ape leh buat...sanggup nie meredah ujang semata-mata nak tgk bola. dah la kalah...

Pusat disco n dangdut


Actually penulis nie bukan la fanatik macam penonton bola yang fanatik 2....(sapa2 la di kalangan pembaca yang fanatik bola 2). Malam nie ntah semana-mana adik penulis ajak meronggeng tgk bola. Penulis set je, dah la busan duk umah(ish mana ade bosan ok je) so kiteorang berempat pon menunggang la tenggeling masing2 ke sana....dah la masa datang da lepas separuh masa kedua, yang sedang menontong pula amat la ramai sampai penuh la panggung tuh(aik tgk bola kat panggung ke) hehe... dtg lak yang fanatiknya si adik penulis ngan kakak bodyguard tuh.


Penulis hanya sorak kalo pasukan yang diminati adik penulis ngan kakak bodyguard(iaitu bendera hijau kuning ) kalah.... hahaha (gelak jahat) iye la bukan ape saja je nak tgk ketidak puasan hati beliau dengan kekalahan bendera ijau kuning tersebut. Belum pun wesel penamat di tiupkan, mereka berempat nie pon da bla meninggalkan panggung tersebut beserta maki-makian(haha mana ade nak maki, nak mati kena pangkah dengan fan fanatik kat sana) mana x nya fan dieowang siap ade bawak bas, lori cap bendera ijau kuning lagi(nie penulis tambah garam la nie) hehehe
Pas da gerak jalan(memang la kalo x gerak camne nak sampai), si kakak bodyguard nie lak ajak pi makan. The best place yg penulis boleh sugest adalah di pusat disco dan dangdut yang terletak di sebelah pusat rekreasi terkenal di malaysia. Pusat disco n dangdut nie x ramai penghuni sbb da kena raid dengan pasukan khas yang di panggil "Hujan". Jadi masing2 menyambar "tongkat hikmat" dan mula mengalunkan jampi-jampi serapah...


"~Wahai mambang, rezeki kita ......suda sampai~"

Lebih kurang begitu la jampi yang diucapkan, abiz kena gelak dengan jin-jin yang datang kat pusat disco n dangdut tuh. Muka masing2 sedih je sebelum sampai, tp bila da sampai kat tempat tuh siap ade yg naik sheikh lagik.. terutamanya kakak bodyguard n adik penulis.. abiz jampi serapah bernot bahasa jawa keluar... haha hentam saja la labu. bak kata P.Ramlee Harta ini kami yang punya. hehehe


Agak-agak dalam jam burung pungguk tukar shif , kami pun berangkat balik. masa berangkat balik 2 masing2 da x sedar masing2 da raikan kekalahan bendera ijau kuning haha... padan muka fan fanatik ijau kuning kalah hehehe. pe2 pon Majulah sukan tuk diri sendri jgn bagi badan boroi....

Antara jin2 yang datang(nampak x)

No comments:

Recent Posts