Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Friday, August 6

Kenape saya perlukan diari


Kenapa saya perlukan diari?

Buat pengetahuan cik ATY, saya nie x pernah ada diari semenjak saya lahir. Waktu lahir pon mak ayah saya x pernah nak adiah kan buku yang bernama diari ni. Apa yang saya dapat time harijadi saya adalah berupa wang tunai, baucer membeli belah, sebuah kereta sport bmw, sebuah motor harley davidson dan sebuah kapal mewah yang mempunyai tujuh tingkat pasaraya dan 3 kolam di atas kapal tersebut.(Ternya itu semua angan-angan sahaja).

Kenapa saya perlukan diari?

Disebabkan saya tak pernah ade buku bernama diari, maka habis seluruh dinding, meja, almari, cupboard siling umah dan sebarang benda yang boleh ditulis akan menjadi medan contengan atau tanda ingatan saya kepada hal-hal yang penting. Kalo x percaya tengaok pic kat bawah. dan sebab itu lah saya perlukan diari tersebut.

Masa kecik2 dinding lah jadi tempat daku melukis

Kenapa saya perlukan diari?

Saya memiliki 3 orang adik yang sangat nakal, kadang-kadang mereka nie terpaksa saya sekeh atau belasah dieowang kerana kenakalan mereka tersebut. dengan adannya pemberian diari dari cik ATY maka bolehlah saya meluku kepala diewang semua dengan hadiah pemberian dari cik ATY.

Biar padan muka die kena ketuk ngan diari

Kenapa saya perlukan diari?

Saya nie x lah berapa kaya, maka serba serbi kekurangan dalam hidup saya ni, Jikalau hadiah yang diberikan cik ATY maka ia bolehlah digunakan untuk membuat bantal untuk tidur saya. tak perlu lah saya menggunakan lengan saya lagi kerana abis kebas tangan saya kalau bangun esok harinya.

beraslakan lengan je saya tidur
nyenyak je die tido atas buku

Kenapa saya perlukan diari?

Saya nie manusia yang tak berapa tinggi, biasanya diari nie kan agak tebal, jadi saya boleh gunakannya untuk menambah ketinggian saya untuk mengambil sesuatu jika saya tak sampai. betul tak cik ATY.
Kan ke diari ni banyak kegunaan

3 comments:

zati-zt said...

haha..
mcm2 la..
~nyway hope anda gembira ngn diary anda..
gunakan la sepenuh nye cam yg anda critakn td..
nice :D

Yuni Aisyah said...

hehe...byk gak eik kegunaan diary nie..=P

sy pon ada diary..tp dah jd pekasam..x sentuh pon..huhu..cian diary sy tu..=(

suara-sepi said...

dulu bolehlah dairy tapi zaman sekarang x pakai dairy pakai latop atau external hardics buat diary guna excel atau words atau boleh juga diluahakan diblog and set utk privacy....bergantung pada individu...

terima kasih singgah diblog saya

Recent Posts