Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Friday, August 20

Erti bahagia bagi Laki-laki dan Puan puan

Salam sejahtera dan salam satu Malaysia penulis ucapkan kepada pembaca-pembaca sekalian, sebelum meneruskan jari menekan keyboard untuk menulis entri kali ini , penulis ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pembaca yang sudi menjadi follower dan mengikuti blog penulis yang tak seberapa ini. Ucapan terima kasih ini juga ditujukan kepada silent reader  yang malu-malu nak komen atau yang just baca sekerat je entri-entri keluaran penulis. ok lah tanpa menulis panjang lagi dan membuatkan anda bosan mari kita layan entri kali ini iaitu erti kebahagian bagi sang arjuna dan erti kebahagian bagi si dara.

Seorang lelaki terutamanya macam penulis pasti akan berasa bahagia apabila memiliki pekerjaan yang gajinya boleh mencecah kepada angka 5 k dan memiliki harta atas titik peluh sendri. Tapi bagi kaum wanita pula bahagianya dieowang ini apabila mendapat lelaki yang di atas nie.

Sang lelaki akan berasa bahagia apabila dapat melancong kemana-mana sahaja di dalam dunia ini, tetapi bagi wanita pula die akan berasa bahagia apabila berada di dalam sebuah Mall yang tertera perkataan sale 90%.

Seorang lelaki cukup bertuah apabila berjaya menjadi kekasih pertama di dalam hidup wanita yang dicintainya dan bagi wanita pula akan cukup bertuah jika dirinya menjadi insan terakhir yang dikasihi dalam hidup sang lelaki.

Jika mahukan kebahagian bersama seorang lelaki, wanita perlulah memahami dan mencintai lelaki itu walaupun sedikit, tetapi jika mahukan kebahagian bersama seorang wanita, seorang lelaki itu perlulah menyintai dirinya dari memahaminya.

Seorang wanita akan cukup bahagia apabila lelaki yang dikahwininya akan berubah (kepada lebih baik)selepas bergelar suami. Dan Lelaki cukup bahagia apabila pasangan yang dikahwininya akan tidak berubah, tetapi malangnya fizikal wanita akan berubah terutamanya selepas  mendapat cahaya mata.

Wanita akan cukup risau tentang dirinya dan masa depannya sehinggalah dibegelar status isteri, tetapi si lelaki akan cukup risau apabila sudah begelar suami.

Memori yang membahagiakan wanita apabila bersama dengan wanita yang dikahwininya manakala memori kebahagian bagi si lelaki adalah bersama dengan wanita yang tidak dikahwininya.

Seorang lelaki yang bergelar suami atau bergelar bapa mampu hidup lama dari lelaki yang bujang, tetapi lelaki yang berumahtangga adalah paling risiko pendek umor kerana besanya tanggungganya yang dipikulnya.

Hanya 2 cara sahaja si wanita mampu mencairkan seorang lelaki dengan kelembutannya dan keayuannya, tetapi lebih dari 2 cara si lelaki perlu ada bagi mencairkan seorang wanita.

Seorang lelaki akan memulakan pertelingkahan apabila merasakan dirinya betul manakala si wanita akan memulakan pertelingkahan apabila merasakan pasangannya bersalah.

Seorang wanita akan mendapat memotivasikan dirinya apabila memikirkan tentang cinta, kesetiaan dan kebahagian. tetapi bagi lelaki wanita adalah pekara yang memotivasikan lelaki.

Wanita sanggup berhabis banyak wang demi kecantikkannya. manakala si lelaki akan menghabiskan banyak wang demi mendapat wanita yang cantik.

Apabila lelaki meluahkan perasaannya hanya dua pekara yang diperlukan olehnya iaitu melepaskan kemarahan dan mendapatkan nasihat.

Wanita akan memberi kan dirinya jika si lelaki berjaya memberi cinta dan kebahagiannya kepadanya, tetapi lelaki akan bahagia jika diri wanita diberinya tanpa cinta.

Apa apa pon entri diatas adalah secara umumnya, tak payah lah anda mengiakan atau menidakkannya. Kepada pembaca semua janganlah ambil hati dengan apa yang ditulis oleh penulis, ianya hanya lah sekadar penulisan dan berbetuk hiburan. sekian.

6 comments:

Zairie Husin said...

wah.. warna warni tulisan

my recent post:
KES PEMBUANGAN BAYI | JANGAN HANYA TAHU BUAT JER..!

Cap Api said...

:D lelaki mmg xsama dgn perempuan.. tp dua2 ingin mencintai dan dicintai..

Ad Rifza said...

Mari kita semua mencari kebahagiaan...hehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

n3 buat aku membaca dua kali... ada warana nice n3

Afzainizam said...

Bahagia itu anugerah dari Ilahi
Lahir dari dalam diri
kesannya zahir rupanya maknawi
terpendam bagai permata didasar hati
Bahagia itu ada pada hati
bertakhta dikerajaan diri
terpendam bagai mutiara dilautan nurani
Bahagia itu ada dijiwa
mahkota disinggahsana rasa
Bahagia itu adalah ketenangan
Layaknya berada dalam taman taman syurga

Kesempatan ini memohon maaf atas lama tak ziarah blog anda..
♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•' ´¯)♥
♥♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸**¸.•'´¯)¸.•'´ ¯)♥♥
----==--Ramadan Mubarak---==----
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥♥♥*`'•.¸_)`'• .¸_)
♥(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•. ¸_)♥
Salam ramadan Al Mubarak..
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Ramadan bulan yg mulia..
Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.

Afzainizam said...

Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh
Merdeka ! Merdeka !
Tetaplah merdeka
Ia pasti menjadi sejarah

Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh
Hari yang mulia
Hari bahagia
Sambut dengan jiwa yang merdeka

Mari kita seluruh warga negara
Ramai-ramai menyambut hari merdeka
Merdeka !
Tiga satu bulan lapan lima puluh tujuh
Hari mulia negaraku merdeka

Kesempatan ini memohon maaf atas lama tak ziarah blog anda..
♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•' ´¯)♥
♥♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸**¸.•'´¯)¸.•'´ ¯)♥♥
----==--Ramadan Mubarak---==----
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥♥♥*`'•.¸_)`'• .¸_)
♥(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•. ¸_)♥
Salam ramadan Al Mubarak..
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Recent Posts