Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Tuesday, July 13

Lelaki di mata wanita....

LELAKI...ada apa dengan nama lelaki ini. Sebelum setiap insan hendak memilih siapa bakan calon suaminya, elok la sama-sama kita lihat ape ketegori bakal-bakal calon suami korang tuh. Kalo nak tau teruskan membaca...

LELAKI ROMANTIK
Kononnya kebanyakkan permpuan suka lelaki yang bersikap romantik ni, kata orang lelaki romantik nie "gentlemen" terkenal dengan sikap yang layanan superb kepada wanita. Lelaki yang besifat ini biasanya suka mengambil berat mengenai hal-hal remeh nie. contohnya bila aniversary je suka nak suprise or buat majlis. Kalau baju tuh kena sedondon kalo nak kua bersama pasangannya. Tingkah lakunya sgt tertib terhadap pasangannya, tutur katanya sopan dan berhalus. Biasanya lelaki romantik nie mempunyai sifat kewanitaan yang kuat. bukan die nie nak jadi wanita tetapi paling memahami isi hati wanita.
LELAKI ANAK EMAK
Mesti pernah tengok or terjumpa lelaki jenis anak mak. Lelaki ini boleh diketogorikan " lelaki di bawak ketiam emak". Lelaki ini biasanya diam dan x suka membantah jika bersama pasangannya. Lelaki yang besikap anak emak nie biasanya akan membantah jika kehendaknya berselisihan faham atau tidak mengikut kehendak ibunya. Apa yang dikatakan oleh ibunya akan diikuti dan jarang dibantah olehnya. Lelaki anak emak ni biasanya penyayang, baik hati, kurang romantik.

LELAKI KASANOVA
Lelaki kasanova atau kaki perempuan ini lebih dikenali sebagai playboy. Rupa paras pasangannya tidak dikisahkan cuma pertaruhan lelaki kasanova ini tertumpu kepada seberapa banyak pasangan yang dimilikinya. Lelaki kasanova ini biasanya suka berjanji dan pandai memikat. Semua rahsia yang akan disimpan dengan baik supaya tidak pecah rahsia. Lelaki kasanova ini dianggap bahaya kerana ianya penyakit sosial. Lelali kasanova ini kerap melihat wanita lain walau pasangannya ada sibelah dan kerap berkepit dengan hpnya.

LELAKI BERKERJAYA
Selalunya kepada ibu-ibu yang mempunyai anak yang kurang pandai akan memilih menantu lelaki yang berkerjaya untuk menjamin masa depan anak perempuan mereka. Sepeti yang kita tahu jika seseorang yang berkahwin dengan lelaki berkejaya ini dia haruslah menerima atau berkahwin dengan kerjaya suaminya juga. Biasanya lelaki bekerjaya ini sukar memberi masa kepada pasangannya. Kadang-kadang hari-hari penting tidak akan diingatinya. apatah lagi hari pertemuan anda. Biasanya juga lelaki berkerjaya ini tidak romantik.

LELAKI ULAT BUKU
Lelaki ulat buku atau dipanggil Nerd ini biasanya dijumpai di Universiti. Wanita selalu beranggapan lelaki ini sukar dipikat dan sukar difahami. Lelaki ini memang tidak pandai mengambil hati wanita. baginya hanya membuang masa jika hendak memujuk kekasihnya yang sedang merajuk. Mereka ini biasanya akan lambat mendirikan rumah tangga dan jika berumah tangga sekalipon pasangannya hanya akan menjadi penyambung zuriatnya sahaja. Bagi lelaki ulat buku ini, hobi membaca buku lebih penting dari bersama pasangannya.

3 comments:

Afzainizam said...



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

thanks kerana ziarah blog kami ni.. dan anda plak comment no 1 punya orang lah plak... eeemm yup aku dah baca blog ko ni salam perkenalan dari blog kami ni..

berceriter pasal lelaki lelaki tersebut kamu tertinggal beberapa kategori lagi lah... lelaki pisau cukur... lelaki ni dah habis dia cukur orang dia terus blah cam tu aje... cinta beliau hanya pada harta aje...habis harta tiada cinta bagi mu

Lelaki beriman.. ni yang kita perlu cari cintanya pada Allah.. dan dari situ lah lahirnya banyak kebaikan..lahirlah cinta yang sejati..

n@jwamz said...

oowhh...tanx 4 sharing...
plg tensen kalu kenal lelaki anak mak...ma fren dah xprien it b4...d guy x taw lgsung nk wat kputusan sndri...sket2 kol mak dier..
huhu fenink2:(

DaNieL HafIz said...

Afzainizam: yup memang betul banyak kategori x letak haha. nak letak xde idea lak hehehe xpe ko da letak pon da kira ok dieorang akan baca nanti

najwamz: hehehe banyak pengalaman kalo anak mak nie... tgk je cite mertua vs menantu 2. tgk camne anak die leh ikut kata mak die bulat2 hehehe

Image and video hosting by TinyPic