Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Sunday, June 6

Darah Palestin tetap mengalir di bumi timur...

Serangan biadap yang dilakukan tentera israel menyebabkan 9 aktivis keamanan terkorban dalam membawa misi untuk membantu rakyat palestin. Ini menyebabkan dunia membuka mata dan mula beralih tumpuan kepada kejahatan tentera negara yahudi ini. Kerakusan tentera zionis menodai kesejahteraan umat islam menyebabkan negara palestin in terbelah kepada 2 bahagian. Ini menyebabkan semenanjung baitulmakdis terpisah dengan gaza oleh sebuah negara yang x diiktirah sesetengah negara yang lain.






Bantuan telah dikumpulkan oleh ngo ngo seluruh negara dan disalurkan beberapa badan untuk di agihkan kepada rakyat gaza tetapi misi ini terhalang oleh kerakusan dan kebiadaban tentera zionis. Rakyat Malaysia tidak terkecuali mengecam kerajaan israel diatas perbuatan biadap itu. Ramai wakil2 badan kerajaan, pembangkang bergabung suara membantah tindakan biadab itu.





kelantangan pihak2 pemerintah bg sesetengah negara yang mendesak israel memberhentikan peperangan dan penindasan keatas negara palestin tidak memberi apa-apa kesan keatas sikap kemanusiaan tentera zionis itu. Sekutu kuat israel iaitu Amerika telah diam seribu bahasa di atas pekara yang berlaku sedangkan rakyat mereka sendiri membantah tindakan biadap itu. Ini memaparkah kebodohan Amerika kerana tunduk di bawah kekuasaan tentera zionis ini.





Sebagai rakyat malaysia yang negara nya dikenali sebagai negara islam yang maju , rakyat ini tidak duduk berdiam diri seperti negara amerika. ini menunjukkan negara ini lebih kuat dari negara amerika dimana amerika hanya memiliki kekuatan senjata peperangannya sedangkan rakyat islam di seluruh dunia kuar dari segi semagat jihadnya. Dengan semangat jihat yang kuat segala tentangan akan ditempuh dengan mudah.

diharap ALLAH akan membalas segala perbuatan biadap zionis ini...

No comments:

Recent Posts