Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Thursday, October 22

Selamat Hari Lahir M.A.K


Pada 9/10 yang lepas merupakan tarikh keramat pada mak penulis yang telah mengjangkau umur.... hehehe ade lah... hanya mak yang tahu.... rahsia.. pada hari tersebut kebetulan sekolah yang mak penulis mengajar ni ada lak jamuan hari raya, dah la sambutan hari lahir beliau diraikan di sana. hehehe seronok meriah.

pada hari tersebut penulis xde outstation, almaklumlah pada hari tersebut hari jadi mak penulis, pagi2 penulis ke opis kata ngan bos penulis yang penulis tak sehat dan mahu ke hospital untuk membuat pemeriksaan, hehehe da katra cuti, penulis pon ambil la kesempatan pi open house sekolah yang penulis pernah mengajar dahulu.

makan beb sapa tak nak, sampai sana,apa lagi, anak murid penulis duk sebuk mengerumun penulis nak bergambar dengan penulis, penulis rasa dah jadi macam YB pulak pada hari tersebut sebab pantang jumpa murid suma nak bersalam dengan penulis. haha nie buat cikgu sayang kamu semua.

Pada di sebelah petang pula, sambutan hari jadi untuk mak penulis dibuat secara ala kadar, pada kebiasaannya pada hari istimewa ini, ayah penulis akan masak masakan malam, dan kami akan membeli KFC untuk meraikan hari jadi mak.

Akhir kata, sempena hari jadi mak nie, penulis nek mengucapkan selamat ulang tahun kelahiran kepada ibu penulis, semoga panjang umor dan dimurahkan rejeki serta dikurniakan rahmat ke atas beliau. amin ya rabil alamin...

2 comments:

ai@reel said...

tahniah doa saya moga kamu dan emaknya dipanjangkan umur,murah rezeki...

dah lawa layout blog kamu

Adjla Hafizin said...

so sweet..

Recent Posts