Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Wednesday, August 26

Saja Nak Kongsi

tup tap tu tap kejap je da puasa ke 5 ari ni, sekejap je masa berjalan macam kejap sgt. Ingat mase kecik kecik dlu, kalo nak tunggu waktu berbuka 2 bukan men lama rasa masa berjalan. Tp sekarang masa macam agak cepat berlalu. Abaikan pasal masa 2 , kalo cepat kenaper suma masa dalam tv dalam komputer dan kat jam tangan tetap sama, xde aa bila masa jam menunjukkan jam 5 da azan maghribkan. hehehe

Penulis bukan nak cerita bab masa kat ruangan ini, kita sedia maklum masa memang amat penting. Apa yang penulis nak ceritakan pada kali ini adalah pasal gadjet yang menjadi peneman penulis. Yup penulis agak korang suma leh teka apakah benda itu, yup memang benar
TALIFON BIMBIT A.K.A HANDPHONE

Apa yang nak penulis kongsikan disini pasal handphone penulis xde la menarik sgt. actually penulis x freak sgt ttg gadget nie. asal ada da mencukupi. Selama penulis menggunakan talifon bimbit ni, ada lebih kurang 4 buah handphone da penulis guna. penulis da menggunakan handphone selama 5 tahun, ye lah sejak habis spm. Lepas SPM barulah penulis berkemampuan nak guna telifon bimbit ini.

Nokia 3310
Selepas tamat belajar di sekolah berasrama, penulis mula mencari pengalaman dengan bekerja, penulis mula menggunakan hp diatas la untuk berhubung dengan keluarga dikampung. hampir setahun gak penulis guna hp jenis nie, penulis suka x banyak pekara yang boleh dibuat menggunakan hp ni, bak kata kawan-kawan penulis" kalo baling anjing nie sah2 anjing tu mati"


Nokia 2100
Ni pula hp kedua penulis selepas 3310, jenis nokia jugak. kira nie lagi kecik la dari nokia 3310. pon sama hp jenis nie pon x banyak function dan penulis pon x berapa sgt nak berminat nak eksplore lebih2 hehehe.

HP IPAQ
selepas menggunakanakan 2 hp jenis nokia, penulis mula berminat untuk mencari hp yang banyak function. jd penulis tertarik sgt dengan jenis hp nie. complete set la bg penulis, ade cam, ade internet wifi dan macam2 lagi. tp sayang usia penggunaan nyer hanya 2 tahun lebih. sebabnya penulis tercicir semasa lepak ngan kawan2.

Samsung c3050
Selepas kehilangan hp ipaq tersebut, penulis pula menukar hp sliding dari jenis samsung, hehe kurang dari 2 bulan pengguna gunakannya dan kurang dari setahun ia dikeluarkan. hehehe so far hp nie ok xde masalah tp tetap x sehebat hp ipaq. tp xpe penulis tetap bersyukur kerana masih dapat berhubung dengan kawan-kawan, keluarga dan yang paling penting kekasih hati penulis.

1 comment:

ai@reel said...

canggih juga handset ni...wah cemburu jap

Recent Posts