Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Tuesday, July 14

Selamat Pagi Cikgu Cikgi

hahaha ini lah nak cerita nie, apa kena lak ngan cikgu cikgi nie. Sebenarnya penulis telah menjadi cikgu ganti di Sek Ren Sri Tualang berhampiran dengan rumah penulis. x jauh pon depan rumah jer jalan kaki pon x sampai 5 min. Penulis memulakan karier penulis di sekolah itu sebagai guru ganti pada 18/05/09, masa penulis mendaftarkan diri , sekolah tersebut tengah mengadakan sambutan Hari Guru. Da la majlis sambutan tersebut macam sambut kedatangan penulis lak. jadi pada saat dan detik itu lah penulis dikenali sebagai cikgu oleh penduduk2 kuaters. hahaha ini bukan lawak ini memang betul-betul.

Mula-mula masuk da kena raging buat persembahan solo kat depan murid-murid. al amklum la penulis masukkan masa dieorang tengah mengadakan sambutan hari guru, so penulis disuruh atau dengan kata lain dipaksa untuk mengadakan sebuah persembahan solo. dengan tanpa berfikir dan secara sepontan maka penulis terus mencapai microfon di hadapan penulis dan mendendangkan sebuah lagu yang agak la boleh tahan la... hahaha poyo.

apa-apa pon doakan kejayaan penulis memikul tanggungjawab yang diberikan ini dalam membentuk anak bangsa kita ini. sesungguhnya kejaya sebagai seorang guru adalah sangat mulia. ini lah pic yang penulis dapat rakamkan semasa hari guru tersebut:-

bersama dengan bonda penulis semasa hari guru.

persembahan pelajar

untuk cerita panjang lawati blog skolah berkenaan di http://seritualang.blogspot.com/2009_05_01_archive.html

1 comment:

ai@reel said...

lamanya menyepi.....baru sekrg timbul apa cerita terbaru?

Recent Posts