Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Thursday, August 14

Tiket-sold out, Bank-out of sevice


Pernah tak rase diri ni agak bersifat malang and serba tak kena. Aku rase suma orang penah rase situasi ini kan. Nak kate aku nie slalu bersifat malang xde la sgt, tp hari rabu lepas aku rase memang bersifat malang sangat. first aku nak cerita saat malangnya aku. Ok first aku bagun hari 2 pukul 3 pagi, then aku baru teringat aku ade kuiz, test, and asignment yang perlu aku buat. mula-mula aku rancang ape yang perlu buat. first aku rancang buat asignment dulu. Pergh tak igt, da la asignment tu kena wat ringkasan jurnal. dekat la 10 pages aku type pagi tersebut. da la kena translate dari bahasa inggeris kepada bahasa melayu. Memang pecah otak la nak translate satu-satu, ayat die da la tinggi tahap dewa, payah xde dalam kamus. Then siap la asignment 2, dalam kul 7.00. aku pon siap2 la nak pi kelas kul 8. nak mandi lak umah aku xde air. huhuhu nasib baik de air dalam baldi dan masih penuh. huhuhu. kire aku pg kuliah wangi juga la...



aku kuar umah kul 7.15 pagi. baru aku teringat ade kuiz AI. huhuhu kelam kelibut bace mase tunggu bas. memang sah2 la x masuk satu benda pon mase tunggu bas. da la sampai lewat huhu.. adeh memang aku mula rase sue la ari ni. sampai lak aku truskan perjalanan aku ke bilik kuliah g3. kire jauh juga la nak sampai. Part pas da rentasi longkang beso, lecak pulak jalan kat situ. Da la abis kasut aku kotor. huhu pe lagi terpaksa la aku teruskan juga sbb nak dekat sampai da. masuk2 dalam bilik kuliah 2 aku tgk owg da ramai. sibuk kusyuk membaca lagi. aku pon jadi cuak. mane x nyer x bace ape benda pon. masuk je die panggil suh amik kertas kuiz kat depan. HAMPEH... 2 la perkataan yang aku leh katekan kat lecture aku 2. nak kate len takut x berkat lak. Mane x nyer ghopernyer die suh buat kuiz tu kat umah mase cuti sem. haha selamat... tp ade satu lagi bale... test Multimedia Authoring plak.



kelas AI abis awal. ye la mana xnyer die kat dalam 2 bagi manifesto suh tentang kerajaan. berceramah je kat dalam lecturer td. aku pon siap2 la ak lik umah sbb nak bace tok test 2 plak. huhuhu. sampe je kat umah aku buat toyol untuk diseludup kedalam mase test 2 nanti. memang sempat la bace tp mane sempat nak hafal mase 2. so aku pon dengan beraninyer nak bawa masuk toyol. sampe je mase nak menjawab. aku menyorokkan toyol aku kat bawah meja. memang da plan da nak tiru toyol aku 2. tempat aku duduk pon stategik la nak tiru pon. so start la menjawab. HAmpeh kali ke2. bukan aper. soalan yang kuar 2 bukan ade pon dalam nota. soalan bedasarkan logik dan pemahaman. memang lecture nie nak kenakan kami suma mase 2. tiru toyol pon x guna huhuhu.



Pas abis test aku pon kuar dari Kampus nak pi bank dengan hati yang keciwa x dapat jawab dengan cemerlang soalan td. huhuhu. mase 2 kul 1. panas memang x igt la. mase 2 owg ramai sibuk nak lunch. sesampai je kat bank, pergh memang tak igt la ramai giler owg kat dalam 2 nak masukkan duit kat mesin deposit cash 2. aku pon beratur la. ikut turn. kalo nak ikutkan panjangnya adalah macam panjang klcc. hehehe xde la aku bohong la kalo panjang klcc 2. panjang juga la. aku pon beratur dengan sabarnyer. bukan pe da lama aku nak masukkan duit ni dari minggu lepas lagi. so aku terpaksa beratur juga. panjang pon panjang la. aku pon tungu turn demi turn. sesampe je lagi 2 owg nak deposit duit, tetiba mesin atm 2 lak out of sevice. Cinabeng tol la... huhuhu mane x nyer letih aku beratu tetiba rosak la mesin alah 2. huhu
aku pon lik la umah. jam menunjukkan 1.40pm.



sesampenyer di umah aku pon bergegas cari no tepon sykt KTMB nak balik kampung. puas aku cari. siap cal kawan-kawan lagi nak minta nombor x pon tolong belikan tiket train sbb aku nak balik. last2 x dapat gak no tepon pejabat keluang. so aku pon tepon headquaters die mentak no phone ktm kluang nak tempah tiket. Caya la no phone da dapat. tp aku cal2 x dapat plak. huhu

Biler die angkat je phone 2 aku tanya la nak tempah. kate die tiket plak da abiz adeh malang tol nasib aku. tepat je kul 2.40 aku pon amik keputusan memang xde ong kot ari nie. so aku pon amik keputusan ZzZzZzZ... lagipon aku kan x cukop tido huhuhu.


No comments:

Image and video hosting by TinyPic