Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Tuesday, November 23

New Baby will Born.....

Salam sejahtera.. kembali lagi bersua dalam entry baru. hehehe sapa x hepi kalo dapat baby kan... hmm bukan baby orang la baby ayam hehehe ....hmm buat pengetahuan suma, penulis baru jer sebulan mendapatkan incubator dari seorang pembuat di area ujung melaka.. harga incubator bergantong kepada saiz yang kita mahu.
harga yang penulis beli ini berharga RM150. boleh lah memuatkan hampir 70bijik telur dalam satu2 masa.

ok setelah hampir 20 hari telur ayam yang dimasukkan dalam mesin pengeram ini, maka hari yang ditunggu telah tiba. Iaitu hari penetasan telur ayam. sungguh asyik sgt menyaksikan bagaimana ayam2 ini keluar dari sarung telurnya tanpa dibantu oleh ibu ayam atau sesiapa. hmm setakat nie penulis da mempunyai 8 ekor yang dah menetas dalam inkubator ini. yang lain2 belum sampai time. sbb yang len2 adelah telor dari burung bernama itik so time die menetas adalah selama 28-30 hari.

jadi saksikanlah rakaman yg sempat dibuat...













Recent Posts