Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Friday, May 7

Apa kata anda bila sesuatu harapan ditunaikan?

hmm rase macam iklan dalam tv lak. rancangan capai impian. hehehe bukan apa, saja nak post entri ini nak cerita sikit tentang apa yang akan tterjadi kalo semua impian kita tercapai. Penulis agak semua orang ada harapan masing-masing tak kire la kecik ke beso ke mesti ada harapan lah. ibarat contoh baby yang menangis yang mengharapkan diberi susu, pegawai bank mengharap kenaikkan pangkat, dan bermacam-macam lagi.

Penulis juga tak lepas dari berharap. tp harapan yang penulis harap kan 2 ada la 23 yang dah ditunaikan. ALHAMDULILLAH... syukur.... bagaimana pulak dengan pembaca semua. ada yang dah ditunaikan 2 kena la bersyukur dan yang belum 2 banyakkan berdoa yer.

Nie nak kongsi satu dari harapan penulis yang penulis harapkan dari 5 tahun lepas. sungguh tak sangka semalam harapan penulis baru ditunaikan. Syukur alhamdulillah tertunai juga harapan penulis setelah begitu lama berharap. penulis cuma berharap agar 'si dia' respon kepada penulis. dan akhirnya tercapai juga harapan penulis 2. bayangkan perasaan anda kalo sesuatu harapan yang sgt2 diharapkan ditunaikan? hmm seronoknya tentu tak terkira. gembiranya sudah tentu hingga ke palang. kemana saja membawa riak muka yang gembira, tersenyum sini, tersenyum sana macam kerang busuk.

walaupun respon' si dia' hanya ringkas, penulis da cukup berpuas hati yang tiada dendam dalam hati 'si dia'. bagus la kalo cam2. kekalkan hubungan ini. ... amin. dan yang paling penting penulis dapat mendengar khabar berita darinya. sehat dan berjaya alhamdulillah..

P/S: Masih mengharap si dia tau apa isihati penulis

No comments:

Recent Posts