Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Saturday, June 2

HaRie Suwey Aku

HuHuHuHu... Malangnya Nasib aku....

Aku taknak salahkan sesiapa dalam kisah yg aku nak cerita nie...
sedey ooOOoo...

semalam bebudak umah aku suma xde tinggal aku sowang jer kat umah... aku busan... so aku decide la pi BANDAR BATU PAHAT, mula nak kuar MOTOR ok je, everything fine...


Cheh,, lepas sampi BP, AKU SINGGAH LA 7 ELEVEN nak beli topup untuk yang telah kehabishan kredit... sian je die... pas2, dani pon menopupla kedit td n pas2 tekan2 la die punya nombor 14 digit tu,, pas a tpupan hp dani, dani pon igt nak jalan la kat bandar batu pahat 2... sesampai je kat moto, alamak MOTO aku x leh start :( ... dalam ati aku menyumpah2 sblm nie ok je aku tunggang ..tepaksa la aku minta owg yang de kat depan 7elevent tolong tengokkan moto aku... pas die godek2 huhuhu x berjaya gak idupkan moto aku 2.. die kate terpaksa anta ke kelinik. eh silap bengkel moto da...



Pas2 ape lgi park la moto aku depan 7e tu.... aku pon tpon kwn aku nama die erie suh tumpang tido uman dia,aleh2 kul 2 samapi umah dia da la dekat 20 minit jalan kalkl.... penat letih menyesal,,,,,huhuhuhu suma ada... hmm pas2 aku terlelap sampai tertido,.... hmmmm....





Aku tengok jam kat atas meja 2 da pukul 11.05, pe lagi kwn aku lewat masuk kije la jawabnyer ngeee,,,, mampus die mare... tp nasib baik mood die pon malas nak pi kije so.. bukan salah aku la

hmm.... pas 2 kami pon kuar la dr umah die... bejalan la untuk tunggu bus...
after 15 minit... bas pon sampai... cuaca pada hari 2 memang panas arrr..

siot jer.... hmm sampai je kat terminal bus 2 aku pon pi la amik moto aku yg rosak 2 kat 7eleven hmm aku pon pi la cari Workshop yg buka mse PUBLIC HOLIDAY NIE...


dekat 1o kedai dan 3km aku berjalan mencari kedai yg buka mase 2... tp ape yang aku dapat hampa... penat... panas... letih... malang... nampaknya ALLAH masih sayangkan hambanya...ALLHAMDULILLAH... aku jumpa 2 wokshop moto yg buka pada public holiday 2 ...



hmm da anta ok la... tp aku kena la dalam RM58.00 pokai terus aku hehehe
tp xpe la janji aku selamat dan berjaya sampai kerumah...

xpe 2 adalah satu dugaan dan pengalam... anggap la 2 satu pengajaran ,,hehehe ok chow....

No comments:

Image and video hosting by TinyPic