Coretan

My photo
Jasin, Melaka, Malaysia
Dalam ranjau kehidupan, kita sering berhadapan dengan jalan buntu seolah-olah dunia ini akan kiamat. Kita diasak ke hujung jalan hingga tiada ruang untuk bernafas. Tiada lagi ruang untuk menapak walau selangkah. Tapi sebenarnya hidup kita belum berakhir, mesti ada ruang disekeliling kita untuk meneruskan kehidupan. Dan ingatlah penamat hidup hanyalah malaikatmaut yang memisahkan nyawa dari jasad kita.

Monday, August 21

kem jati diti

huhuhu penat tul masuk kem jati diri nie.....

tapi banyak pengalaman menarik sepanjang aku mengikuti kem nie( azmie jangan mare ek sbb tak dapat ikut)
hehehe banyak giler pengalaman menarik yang aku dapat sepanjang kem ini dijalankan iaitu pada 18-20 ogos 2006. meh la aku ceritakan kisah aku sepanjang kem ini berlangsung...
sesampainya kami di fakulti, kami telah dikejutkan(tapi tak teperanjat arr) dengan pengisytiharaan yang menyatakan kami akan menaiki bas kilang...masing masing merungut terutamanya budak lepasan diploma(lah, rin, kuchai,dan tak lupa gak aku hehehe)... sesampainya bas kilang@bas pekerja yang berwarna biru yang macam bas kilang, kami pun menaikinya.... kuchai tak abis2 merungut nak naik bus colour plus tapi terpaksa jugak menaiki bus pekerja yang sedang nazak keadaanya... sedang dalm perjalanan keadaan panas bertukar kepada keadaan mendung dan hujan yang agak2 lebat(ntah arr lebat ke tak sbb aku kan kat dalam bus) yang paling menarik bukan saje keadaan luar yang basah, kengkawan aku juga terkena serpihan keadaan di luar ye la bus 2 camne ntah leh bocor n air ujan pun masuk la dalm bus( hahahahaha nasib baek aku tak kena(am aku mintak maap k ko yang kena ujan 2)
masing2 bertempiaran lari mencari sit2 yang masih kosong. abis satu bala datang satu bala lagi, iaitu kami berenti untuk solat dan makan.. selepas melakukan solat secara berjemaah di surau area mersing, kami pun pergi makan dan berehat sambil menikmati astro yang ada dikedai itu, aku plak duk diantara faiz ngan nizam...selepas group kiteowg pesan minuman tiba giliran makcik merangkap tuan kedai makan 2 menayakan kepada kami ape yang kami nak makan....
kiteowg sepakat( kita semua sepakat.... dikampung si pening lalat...)mengoder nasi goreng ayam...
masing2 tengah lapar terutama sekali lah n am... dieowg la pencetus kepada misi pengoderan nasi goreng ayam 2...
masing masing makan ngan pelahap tahap chipanzee (eh kire okey la baik sikit dari beruk tau) tanpa menghirukan susana yang hiruk pikuk(wah leh wat buku nie)... aku jer yang menggatal tukar2 chanel2 astro...alamak ade class arr
len kali aku sambung k

1 comment:

T-RAH said...

eh, xde sambungan ke?

Recent Posts